КНИГА ТРИНАДЕСЕТАМолитва - хваление към Бога за Неговия призив; за делата на Неговите ръце и пр. Следния цитат говори за възгледа на Августин за целта на сътворяването на човека, който е противен на едно популярно схващане, че Бог е създал човека, за да общува с него:Понеже нито Ти си имал нужда от мен, нито пък аз съм нещо толкова добро, че Ти да би могъл с него да си помогнеш…57 Нито небето, нито земята с нещо са заслужили своето съществуване, но Бог от своята добра воля ги е сътворил.58 Вярва, че Бог е Троица: Отец, Син и Святи Дух, и че троичния Бог е сътворил видимия и невидимия свят и по специално визирайки тази дейност през Бит. 1:2.59 Обръща внимание и на Святия Дух , и на неговото служение, като Божествен агент, който извършва своя специфична дейност. Още размишления върху същността на Троицата.60 Вярващите се кръщават в името на Отец, Син и Святия Дух. Както и на други места така и тук - стр. 259, оценява високо Св. Писание като настолно за нормите на вяра и поведение; то е назначено да ни вдъхновява, помага и да регулира взаимоотношението ни с Бога: Не познавам, Господи, не познавам слова тъй чисти, които тъй да ме скланят към изповед и тъй да облекчават шията ми от игото Твое, и тъй да подканят драговолно да Те почитам. Нека да разбера това, Отче благи! Дай ми го тук, долу, понеже за тези тук, долу, си ги скрепил! До края на главата, както и на книгата, Августин редува различни теми и разглежда различни въпроси, които са свързани с небесния и земния живот, с Бог, човека, и др. Назад | Съдържание | Напред
|